برگزاری راهپیمایی روز جهانی کارگر در رشت، بعد از هشت سال

راهپیمایی بزرگداشت روز جهانی کارگر در رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه کارگر گیلان، راهپیمایی بزرگداشت روز جهانی کارگر، صبح روز جمعه، 11 اردیبهشت 1394، با حضور پرشمار کارگران، بازنشستگان و پیشکسوتان جامعه کارگری گیلان، از محل خانه کارگر، تشکیلات گیلان آغاز و تا مصلای بزرگ شهر رشت ادامه یافت.

این راهپیمایی به درخواست خانه کارگر گیلان و با مجوز فرمانداری و شورای تأمین شهرستان رشت، در حالی برگزار شد که در طول هشت سال گذشته، همواره با درخواست انجام آن به دلایل مختلفی مخالفت به عمل آمده و مجوزی برای برگزاری قانونی راهپیمایی از صوی نهادهای ذی‌ربط صادر نمی‌شد.

راهپیمایی امروز کارگران در رشت در حالی برگزار شد که حضور کارگران و بازنشستگان دیگر شهرستان‌های گیلان نیز در خیل راهپیمایان مشهود بود. همچنین کارگران حاضر شعارهایی با مضامین «دولت تدبیر امید نقطه امید ماست –حمایت از کارگر مورد تاکید ماست»، «کارگر در تلاش است –به فکر معاش است»، «حقوق کارگر پرداخت باید گردد –مطالبات کاری دریافت باید گردد» سر می‌دادند.

از دیگر مطالبات صنفی مطرح شده در راهپییمایی روز جهانی کارگر در رشت، اعتراض به افزایش ناعادلانه ۱۷ و ۱۵ درصدی حقوق کارگران شاغل و بازنشسته و همچنین اجرای قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی است.

عمده مطالبه کارگران، اجرای قانون کار است

دبیر اجرایی خانه کارگر، تشکیلات گیلان در حاشیه مراسم روز جهانی کارگر در رشت، ضمن تبریک این مناسبت به کارگران و بازنشستگان، خواستار اجرای درست قانون کار شد.

حسن ایزدی قانون کار را یادگار امام خمینی(ره) دانست و تأکید کرد:«جامعه کارگری با اصلاح قانون کار مخالفتی ندارد بلکه از تغییر قانون کار به سود کارفرمایان نگران است و تشکل‌های رسمی کارگری نیز به شیوه‌های مختلف مخالفت خود را با این مساله اعلام کرده‌اند».

وی در تشریح  دیگر مطالبات کارگران در روز جهانی کارگر گفت:«بخش دیگری از مطالبات کارگران مربوط به افزایش ناچیز حقوق کارگران در شرایطی است که آنان در وضعیت بد معیشتی قرار دارند».

Check Also

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر در محل خانه کارگر گیلان برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور جمعی از کارگران و بازنشستگان و بسیجیان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *