فتح الله بیات: نیاز کارگران به یک صدای رسان در مجلس/ بیمه‌ی کارگران ساختمانی با پیگیری‌های محجوب به بار نشست

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی گفت: در خیلی از دوره‌های مجلس برخی می‌خواستند با شعار اصلاح، قوانین و مقررات کار را تغییر دهند که با هشیاری آقای محجوب از این اتفاق جلوگیری شد و ایشان اجازه‌ی دست‌اندازی به قانون کار را ندادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتح‌الله بیات (رئیس اتحادیه کارگران قراردادی) در خصوص لزوم حضور نماینده‌ای از قشر کارگری در مجلس گفت: همانطور که می‌دانیم آقای محجوب یکی از قدیمی‌ترین افرادی است که از ابتدای انقلاب در شوراها و تشکل‌های کارگری فعالیت داشته و همواره در این حوزه پیش‌رو بوده‌اند. ایشان از زمان انقلاب با شکل‌گیری شوراها و اعتصابات کارگری فعالیت خود را ادامه داده‌اند و تا به امروز در پنج دوره از مجلس به عنوان نماینده کارگران حضور داشتند.

وی ادامه داد: آقای محجوب در این پنج دوره با رای کارگران و با لباس کارگری و برای دفاع از جامعه‌ی کارگری و مطالبات حقوق کارگران در مجلس حضور یافتند و کارگران هم تا به امروز از ایشان حمایت کرده‌اند. وقتی کسی پنج دوره می‌تواند در مجلس حضور داشته باشد یعنی از پشتوانه‌ی تشکیلاتیِ منسجمی برخوردار است و قطعا ایشان با عملکرد منسجم و درست خود توانسته‌اند چنین حمایتی را کسب کنند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی با تاکید بر اینکه محجوب اقدامات بسیاری برای کارگران انجام داده است، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که آقای محجوب آن را پیگیری و در نهایت به بار نشانده‌اند بحث بیمه‌ی کارگران ساختمانی است که بنا به گفته نمایندگان آن‌ها بیش از ۸۰۰هزار بیمه شده هستند که با خانواده‌ی آن‌ها رقم قابل توجهی به شمار می‌آید. البته تعدادی هم در نوبت هستند که اگر آقای محجوب به مجلس راه پیدا کنند، این موضوع را مجددا پیگیری خواهند کرد.

بیات اظهار کرد: شرکتها، کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی بودند که با مشکلات اقتصادی و مدیریتی مواجه شدند و این مشکلات را به آقای محجوب اطلاع دادند و ایشان بلافاصله با تیم خود موضوع را پیگیری کردند و در مجلس هماهنگی‌های لازم را انجام دادند و با کمیسیون‌ها مذاکره کردند و در نهایت بسیاری از مشکلات را حل کردند.

وی افزود: همچنین خیلی از کارگاه‌ها و شرکت‌ها با مشکل جابه‌جاییِ بی‌مورد مواجه شدند اما آقای محجوب مانع این جابه‌جایی شدند و از بیکاری هزاران نیروی کار به شکل مستقیم و ده‌ها هزار نفر به شکل غیر مستقیم جلوگیری کردند.

بیات گفت: آقای محجوب همواره مدافع و حامی حقوق شاغلین و بازنشستگان بوده‌اند. ایشان مشکلات مربوط به مستمریِ بازنشستگان و مستمری بگیران را به جد پیگیری کرده‌اند.

وی اظهار کرد: خیلی از مواردی که امروز وجود دارد مثل قانون کار و سایر قوانین و مقرراتِ حمایتی به نفع کارگر، به همت آقای محجوب و تیم ایشان ایجاد شده است.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی تصریح کرد: در خیلی از دوره‌های مجلس برخی می‌خواستند با شعار اصلاح، قوانین و مقررات کار را تغییر دهند که با هشیاری آقای محجوب از این اتفاق جلوگیری شد و ایشان اجازه‌ی دست‌اندازی به قانون کار را ندادند.

وی گفت: در کل آقای محجوب صدای رسای کارگران در مجلس بودند و ان‌شاالله با حمایت جامعه کارگری دوباره به مجلس برمی‌گردند تا بتوانند بهتر از حقوق کارگران دفاع کنند و ما بتوانیم از تجربیات ارزشمند ایشان بهره‌مند شویم. ایشان یک انسان سالم، شایسته و دست پاک هستند و همواره برای کارگران و اقتصاد کشور و تولید دلسوزی کرده‌اند.

Check Also

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر در محل خانه کارگر گیلان برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور جمعی از کارگران و بازنشستگان و بسیجیان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *