برگزاری مراسم تکریم از بازنشستگان به مناسبت هفته دولت

به مناسبت هفته دولت مراسم تکریم از بازنشستگان تامین اجتماعی به همت خانه کارگر تشکلیلات گیلان و کانون بازنشستگان شهرستان رشت در محل خانه کارگر تشکیلات گیلان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رییس اتحادیه پیشکسوتان خانه کارگر ، ضمن تبریک روز تکریم از بازنشستگان و خیر مقدم به حاضران بازنشستگان را سرمایه های اجتماعی کشور نامید و اظهار داشت: امروز روز تکریم از کسانیست که سالها در سنگر کار و تولید برای کشور عزیزمان ایران زحمات و تلاشهای زیادی را متحمل شده اند و امروز که به سن بازنشستگی رسیده اند انتظارشان از مسئولان کشور علی الخصوص مسولان تامین اجتماعی و وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اینست که حداقل به خواسته هایشان گوش کنند و مطالبات بحق شان را به اجرا در بیاورند .
وی افزود : اما متاسفانه ما در استان شاهد این هستیم که توجه ای از سوی مسولان ذیربط به این عزیزان نمیشود .
حسن رجییون در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس در اسفند سال جاری خاطر نشان ساخت، خواسته ما از فعالین حوزه کارگری و پیشکسوتان این قشر عظیم و بازنشستگان محترم این است که کسانی را به نمایندگی از خود به مجلس شورای اسلامی بفرستند که درد کارگر و باز نشستگان را درک و لمس کرده باشند و به کسانی رای ندهند که با وعده وعیدهای دروغین پس از اینکه به مجلس راه پیدا کردند ، همه وعده هایشان به قشر زحمتکش کارگر یادشان رفته باشد.
در ادامه این مراسم ابراهیم یوسف زاده ،ریاست کانون بازنشستگان شهرستان رشت ضمن تبریک روز تکریم خانواده و بازنشستگان ، اظهار داشت : متاسفانه امروز حال بازنشستگان خوب نیست و این قشر محترم مظلوم واقع شده اند ، و بزرگترین چشم روشنی ،دولت و مجلس به این عزیزان وعده های انجام نشده و تحقیر و تبعیض است .
وی در ادامه اجرایی نشدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو بزرگترین تبعیض در خصوص بازنشستگان خواند و اظهار داشت : با اینکه همسان سازی حقوق برای بازنشستگان لشکری و کشوری سالهات که اجرایی شده اما پس از ده سال هنوز این قانون برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی نشده است.
رییس بازنشستگان شهرستان رشت در ادامه افزود: جایگاه طبقه کارگر در اسلام تا انجا محترم و با اززش است که پیامبر اکرم ص دست کارگر را بوسه میزند، اما مسولان کشور ما خود را از این قشر جدا میدانند و بزرگان در سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خود را از جامعه کارگری جدا میدانند .
یوسف زاده در ادامه ضمن انتقاد شدید از عملکرد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مبنی بر اینکه مراسم روز تکریم بازنشستگان در مکانی دیگر توسط کانون استان برگزار شده است و پیامهای دعوت برای ما خیلی دیر به دست ما رسید ،بطوریکه که اعتقاد ما براین است که آنها قصد داشتند با این عملکرد مانع حضور ما باشند.
در ادامه غلامرضا خوالگر ریاست کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان با اشاره به اینکه شان و منزلت کارگران و بازنشستگان در دین مبین اسلام و آموزه های دینی ما بسیار رفیع است اظهار داشت :

شنیدن صدای کارگران و بازنشستگان و پیگیری و احقاق حقوق و مطالبات آنان به اندازه فرایض دیگر دینی بسیار مهم و بنظر بنده از واجبات است .
وی در ادامه خاطر نشان کرد چرا سالها فعالین جامعه کارگری داد میزنند و صدای آنها به گوش هیچ مسولی نمیرسد و چرا هر جا که ما میرویم و از مطالبات به حق مان حرف میزنیم ،پاسخ ما پس از چندین ماه پیگیری و مطالبه فقط در حد وعده و وعید باقی می ماند؟
وی در ادامه با اشاره به معیشت بد زندگی کارگران و بازنشستگان افزود: کارگران از نظر معیشتی و امنیت شغلی واقعا در شرایط سختی قرار دارند و حقوق ناچیزشان با توجه به وضعیت موجود تورم پاسخگوی نیازهای اولیه زندگی آنها نیست.
ریاست کانون شوراهای اسلامی کار استان در ادامه فقر را زمینه ساز فساد و اعتیاد عنوانکرد و خاطر نشان ساخت ؛ متاسفانه با وضعیتی که امروز سفره کارگران دارد ،این اتفاقهای ناگوار دور از ذهن نیست.
وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت وضعیت موجود نه در شان کارگر است و نه بازنشسته و نه شهدا و خونهای پاکشان از این اوضاع راضی نخواهند بود.
در خاتمه مراسم ملیحه نصرالهی نایب رییس کانون بازنشستگان شهرستان رشت ضمن انتقاد از اطلاع رسانی دیر هنگام تکریم بازنشستکان توسط کانون بازنشستگان استان این حرکت آنها را تبعیض مجسم خواند و افزود کسانی دست به چنین کارهایی میزنند که خود را حامی کارگر میدانند و متاسفانه حرفهایشان در حد شعار است و در عمل این افراد اصلا درد بازنشستگان را لمس نکرده اند ،چرا که اگر آنها درد کارگر و بازنشسته را درک میکردند بازنشستگان را با تبعیض به روزی که متعلق به خودشان بود دعوت نمیکردند ، متاسفانه عملکردشان کاملا سلیقه ای و حساب شده بود.

Check Also

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر در محل خانه کارگر گیلان برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور جمعی از کارگران و بازنشستگان و بسیجیان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *