تجمع بازنشستگان کارگری مقابل ساختمان استانداری و کانون بازنشستگان تامین اجتاعی

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (۲۹بهمن ماه) بازنشستگان کارگری شهرستان رشت هماهنگ با سایر بازنشستگان کشور برای پیگیری مطالبات صنفی خود همزمان در دو نقطه از شهر مقابل ساختمان استانداری در خیابان معلم و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان واقع در میدان نیروی دریایی تجمع کردند.

این بازنشستگان گفتند: در اعتراض به نحوه اجرا و اصلاح همسان‌سازی و میزان ناچیز مستمری‌های خود، در تجمع حاضر شدیم و از دولت و کانون می‌خواهیم به مطالبات ما پاسخ دهد.

آن‌ها گفتند: از یکسو افزایش ناچیز دریافتی‌ها که ناشی از اعمال قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی است و امسال اجرایی شده منطبق با میزان تورم و هزینه‌های زندگی ما نیست و از سوی دیگر دولت قصد ندارد منابع مالی این همسان‌سازی را با پرداخت بدهی‌های خود به سازمان تامین کند.

بازنشستگان گیلانی گفتند: وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران هر روز بیشتر از روز قبل رو به وخامت گذاشته اما دولت همچنان از پرداخت بدهی خود به صندوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که بالغ بر ۳۴۰ هزار میلیارد تومان است، سر باز می‌زند و این درحالی است که هیچ مسئولیتی هم در قبال سازمان تأمین اجتماعی برعهده نمی‌گیرد. دولت و مجلس علیرغم تمامی وعده‌هایی که داده‌اند نتوانسته‌اند مطالبات ما را تا اجرایی شدن آن‌ها پیگیری نمایند.

Check Also

هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری برگزار میگردد

دارالقرآن خانه کارگر برگزار می کند؛ ✅ ثبت نام هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *