مراسم میلاد پیامبر (ص) در خانه کارگر برگزار شد

اختتامیه مسابقات قرآنی هفته وحدت و جشن ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) در خانه کارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اختتامیه مسابقات قرآنی هفته وحدت و جشن ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، عصر روز شنبه (یکم آبان) در خانه کارگر برگزار شد.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در این مراسم گفت: از تمام افرادی که در این مراسم حضور دارند، قدردانی می‌کنم. هفدهم ربیع‌الاول مصادف با میلاد حضرت رسول (ص) است و این روز را به شما تبریک می‌گویم. میان اهل سنت و تشیع درباره زمان میلاد حضرت محمد (ص) اختلاف وجود دارد؛ شیعیان بر این باور هستند، حضرت رسول اکرم(ص) در هفتدمین روز از ماه ربیع‌الاول به دنیا آمدند ولی اهل سنت دوازدهمین روز از این ماه را مصادف با ولادت پیامبر(ص) معرفی می‌کنند.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه فاصله زمانی میان ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به ایام «تشریق» معروف بوده، توضیح داد: پیش از انقلاب، این روزها را به این نام می‌شناختند اما پس از انقلاب از سوی امام راحل، «هفته وحدت» خوانده شد.

به گفته محجوب، نه تنها درباره تاریخ ولادت اختلاف نظر وجود دارد بلکه درباره برگزاری نخستین جشن به مناسبت میلاد حضرت رسول(ص) اختلاف وجود دارد. علمای شافعی و علامه مجلسی بر این باور هستند، که این جشن برای نخستین بار در یک خانه در «شعب ابی‌طالب» برگزار شده است. در آثار اهل تسنن نیز مطالب بسیاری درباره این جشن آمده است.

وی با بیان اینکه دو کشور عربستان و قطر میلاد پیامبر(ص) را جشن نمی‌گیرند، تصریح کرد: تمامی کشورهای مسلمان روز میلاد پیامبر(ص) را جشن می‌گیرند و این روز در برخی از کشورها، روز تعطیل رسمی است. کشورها بر اساس باورها و آداب خود، این روز را جشن می‌گیرند.

محجوب درباره نام پیامبر(ص) توضیح داد: ایشان دو نام داشته است، جد او یعنی «عبدالمطلب» او را «محمد» و «آمنه» مادر او را «احمد» خطاب می‌کردند. نخستین دایه حضرت رسول(ص)، زنی آزاد شده از ابولهب بود و سپس به «حلیمه» سپرده شد.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به تاریخچه «تقریب اسلامی» گفت: «محمد شلتوت» از بزرگان اهل سنت را باید به عنوان بنیانگذار تقریب اسلامی معرفی کرد. همچنین آیت‌الله بروجردی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشتند و نماینده خود را نزد این عالم اهل تسنن فرستادند. در آن زمان، دارالتقریب تشکیل شد و تمام فرقه‌های اسلامی مورد پذیرش قرار گرفتند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقه قرآنی تقدیر به عمل آمد.

Check Also

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر در محل خانه کارگر گیلان برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور جمعی از کارگران و بازنشستگان و بسیجیان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *