هشدار معاون دبیرکل خانه کارگر: رئیس مجلس و نمایندگان ناآشنا با مسایل کارگری باید پاسخگوی حضور کارگران در خیابان باشند

جلسه مجازی خانه‌های کارگر سراسر کشور صبح امروز (۲۵ آبان ماه) با هدف هماهنگی برگزاری هرچه باشکوه‌تر تجمعات کارگری در روز ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این جلسه مجازی، با اشاره به اینکه در ۲۹ آبان، کارگران باید هوشیارتر از گذشته سالروز تصویب قانون کار را گرامی بدارند، گفت: اکنون شاهد تعرضاتی به این قانون هستیم اما جامعه کارگری هرگز دربرابر متعرضان کوتاه نخواهد آمد.

معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به طرح ۳۸ نماینده مجلس برای الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار، به دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور ماموریت داد تا ابتدا با گفتگو و مذاکره با نمایندگان امضاکننده‌ی این طرح و هشدار دادن نسبت به عواقب چنین طرح‌هایی، آن‌ها را از پیگیری این موضوع منصرف نمایند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: در صورتی که با گفتگو و مذاکره راه به جایی نبریم، از کارگران خواهیم خواست که برای دفاع از قانون کار و حقوق حداقلی‌شان به کف خیابان‌ها بیایند تا با این کار تکلیف‌مان را برخی نمایندگان و مجلسی که کمترین شناختی از حقوق و دغدغه‌های کارگری ندارند، روشن کنیم.

صادقی گفت: هشدار می‌دهم اگر کارگران به خیابان‌ها بیایند، رئیس مجلس و نمایندگان ناآشنا با مسایل کارگری و نمایندگانی که با کارگران سر ناسازگاری و غرض‌ورزی دارند، باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی با پنهان کردن پشت عناوین و القاب مقدسی همچون «خیریه‌های نذر اشتغال امام حسین (ع)» قصد فریفتن تصمیم‌گیران را دارند، گفت: ما بارها صاحبان چنین خیریه‌هایی را دعوت به گفتگو و مناظره کرده‌ایم که البته هیچگاه آن‌ها به این درخواست‌ها پاسخ نداده‌اند.

معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه طرح‌هایی نظیر طرح ۳۸ نماینده مجلس برای الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار، اثرات تخریبی بر موضوع اشتغال‌زایی دارد، گفت: با چنین طرح‌هایی فقط روستاهای کشور از حداقل نیروهای جوان کار خالی خواهند شد و همه این افراد به نحوی به حاشیه شهرها رانده می‌شوند. ضمن آنکه سازمان تامین اجتماعی نیز به دلیل از دست رفتن حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار فرصت شغلی یا کاهش حق بیمه‌ای که تاکنون از این دست مشاغل دریافت می‌کرده، به طور جدی درآمدهایش دچار آسیب شده و به ورشکستگی نزدیک خواهد شد.

Check Also

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر در محل خانه کارگر گیلان برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور جمعی از کارگران و بازنشستگان و بسیجیان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *