جلسه هیئت اجرایی خانه کارگر استان گیلان با حضور علیرضا محجوب وحسن صادقی برگزار شد.

در نشست هیات اجرایی خانه کارگر گیلان مطرح شد:

ارایه پرونده‌های کارگری به کارشناسان رسمی دادگستری سرگردانی کارگران را به دنبال دارد

جلسه هیئت اجرایی خانه کارگر استان گیلان با حضور علیرضا محجوب وحسن صادقی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه هیئت اجرایی خانه کارگر استان گیلان با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر)، حسن صادقی (معاون دبیرکل خانه کارگر) و برخی دیگر از فعالان کارگری و دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان برگزار شد.

در این نشست علیرضا محجوب، ضمن ابراز رضایت از عملکرد خانه کارگر گیلان اظهار داشت: فعالیت در خصوص عضوگیری و کلاس‌های آموزشی برای کارگران و خانواده آن‌ها باید بیشتر شود.

وی در ادامه در خصوص سهمیه بیمه مختص کارگران ساختمانی افزود: مهم‌ترین مشکلات بیمه کارگران ساختمان سهیمه‌بندی بیمه است که در حال حاضر چیزی بنام سهمیه بیمه وجود ندارد. متاسفانه تامین اجتماعی این وضعیت را بوجود آورده وباید پاسخگو باشد.

دبیرکل خانه کارگر در رابطه با ممنوعیت حضور بازنشستگان در هئیت‌های تشخیص و حل اختلاف گفت: ممنوعیت حضور بازنشستگان در هئیت‌های تشخیص و حل اختلاف ظلم فاحش به کارگرانی را خواند که برای شکایات به اداره کار مراجعه می‌کنند.

به گفته وی؛ حضور نمایندگان کارگری در این هئیت‌ها، اعم از بازنشسته و غیر بازنشسته امری خلاف عرف و قانون نیست که از آن ممانعت می‌شود.

علیرضا محجوب ارایه پرونده‌های کارگری در هئیت‌ها به کارشناسان رسمی دادگستری را اطاله دادرسی و سرگردانی کارگران در محاکم اداره کار عنوان کرد و افزود: برای اعتراض به این تصمیم اداره کل کار به دیوان عدالت اداری می‌توان شکایت کرد.

وی در پایان به ارایه سهمیه سبد‌های کالا در اتحادیه امکان و فعالیت بیشتر دارالقرآن خانه کارگر تاکید ویژه نمود.

در ادامه این جلسه حسن صادقی (معاون دبیر کل خانه کارگر گفت: وحدتی که امروز در خانه کارگر گیلان شاهد هستیم در هیچ مقطعی از تاریخ خانه کارگر بین تشکل‌های کارگری که در درون خانه کارگر نمایندگان آن‌ها در هیات اجرایی حضور دارند، شاهد نبوده‌ایم و این امر قابل تقدیر است.

وی افزود: به لحاظ عملکردی و مطالبه‌گری نیز خانه کارگر گیلان به خوبی موضوعات را مدیریت کرده‌اند و تحرکات را در بستری که کمترین هزینه و بیشترین دستاورد را داشته است، به جریان انداخته‌اند.

وی ادامه داد: در گذشته در مجلس آقای محجوب به عنوان نماینده‌ای که مطالبات قشر کارگری را مطرح می‌کردند موجب قدرتی برای این بخش بود و عدم حضور ایشان صدمه‌ای به این حوزه و نیروهای کار اعم از شاغلین و بازنشستگان ایجاد کرده است.

صادقی اضافه کرد: اکنون برای کوچکترین مساله باید با مشکلات و صرف وقت بسیار نمایندگان مجلس را ملاقات کنیم تا خواسته‌های جامعه کارگری را بیان کنیم و آن نماینده پژواک صدای کارگران در مجلس باشد.

وی ضمن بیان بخشی از مطالبات قشر کارگری کشور گفت: کارگران از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که تلاش‌های آنان موجب‌ عدم توقف چرخه تولید و توسعه در کشور است.

وی با بیان اینکه در طی سالهای گذشته بارها مطالبات صنفی کارگران در قالب تجمعات قانونی بیان شده است، افزود: نمایندگان صنفی کارگران در مجلس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر سازمان‌های وابسته همواره در جهت رفع معضلات حوزه کارگری مباحث زیادی را مطرح کرده‌اند.

صادقی اضافه کرد: کارگران بارها در تجمعات قانونی، مطالبات برحق خود را عنوان کرده‌اند و این مطالبات صنفی و نه سیاسی در چارچوب نظام و انقلاب بوده است.

وی تاکید کرد: خط فعالان کارگری از مشی و راه براندازان جداست و پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب خط قرمز ماست.

صادقی با اشاره به تبلیغات دشمن در خصوص پیوستن قشر کارگری به اعتراضات خیابانی گفت: ما به دنبال اغتشاش و فتنه نیستیم و راه کسانی که ساختارشکنانه تجمع می‌کنند از راه جامعه کارگری جداست. ما به دنبال مطالبات صنفی خود در چارچوب نظام هستیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور با اشاره به بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی سبب شد که تأمین اجتماعی با بهره ۲۸ درصد از بانک‌های دولتی استقراض کند که این امر به ضرر سازمان است چون بسیاری از قراردادهای بخش درمان اعم از بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و… چه در بخش دولتی و چه خصوصی با سازمان تامین اجتماعی تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

صادقی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند به دولت فشار وارد کند چون روسای سازمان خود منتصبین دولت هستند و بر احقاق حق کارگران در این حوزه توسط مدیران تاثیر می‌گذارد و متاسفانه این مسائل بر مشکلات حوزه کار دامن زده است.

Check Also

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر در محل خانه کارگر گیلان برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور جمعی از کارگران و بازنشستگان و بسیجیان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *