دارالقرآن خانه کارگر گیلان افتتاح شد

مرکز دارالقرآن کریم خانه کارگر، تشکیلات گیلان، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی خانه کارگر گیلان، دارالقرآن کریم خانه کارگر، تشکیلات گیلان، صبح روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ و با حضور مهندس سهیلا جلودارزاده، عضو شورای مرکزی خانه کارگر ایران، رییس اتحادیه زنان کارگر کشور و مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر فیروز فاضلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و حجت‌الاسلام و المسلمین یاری، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان و جمعی از دوست‌داران فرهنگ قرآنی و کارگران عضو خانه کارگر گیلان در شهر رشت افتتاح شد.

در ابتدای مراسم و پس از قرائت قرآن مجید توسط قاری ممتاز ، نیک‌بین و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی، گروه برگزیده تواشیح و جمع‌خوانی آل عبای شهرستان رشت به اجرای تواشیح و سرودی به مناسبت ایام الله دهه فجر پرداختند. سپس حاج حسن ایزدی، دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان، در جایگاه قرار گرفت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهیدان انقلاب و بزرگداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، گزارشی از عملکرد خانه کارگر  و چگونگی شکل‌گیری و تأسیس دارالقرآن کریم در این تشکل کارگری به حاضران ارایه داد.

ایزدی با تأکید بر نقش پررنگ کارگران در پیروزی انقلاب گفت:«بنا به فرموده بنیان‌گزار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر آغاز اعتصابات کارگری بود که کارگران گیلانی همپای تلاشگران کارگر در  سراسر کشور ، موج عظیم اعتصابات کارگری را به راه انداختند و کمر رژیم ستم‌شاهی را شکستند و سرانجام با هدایت و رهبری امام راحل و همراهی سایر اقشار، در بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید».

IMG_1669دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان افزود:«بعد از پیروزی انقلاب، استان گیلان به مأمنی برای گروه‌هک‌های چپ و فرقه‌های سیاسی جدایی‌طلب تبدیل شده بود. در این موارد عموما به وضعیت کردستان اشاره می‌کنند؛ اما بد نیست تا بدانید که در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب، ۵۴ فرقه و گروهک سیاسی و چپ و مسلح در استان گیلان فعال شده بودند و از میدان شهرداری رشت تا سبزه‌میدان، به ترتیب دکه‌هایی را ایجاد کرده و به تحریک گروه‌ها و اقشار مختلف، از جمله کارگران می‌پرداختند. این را من که در آن زمان ۲۱ سال سن داشتم و مسئول گروه فداییان اسلام، شاخه شهید نواب صفوی در استان گیلان بودم، به خوبی به یاد دارم».

وی ادامه داد:«همین کارگران بودند که توانستند با این کروهک‌ها مقابله کنند و نظام نوپای جمهوری اسلامی را از شر این گروهک‌ها مصون سازند. بعد از آن نوبت به صدام لعین رسید. در دوران دفاع مقدس نیز همین کارگران بودند که توانستند حامی مردم و نظام باشند و چه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و چه در سنگر تولید و سازندگی به حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی همت گمارند».

ایزدی افزود:«امروز افتخار می‌کنیم که بگوییم جامعه کارگری استان گیلان ۴۱۶ شهید گلگون‌کفن به این انقلاب تقدیم کرده است. بسیاری از حاضران در این مراسم از ایثارگران بسیجی و جانبازان این انقلاب هستند. حتی مسئول محترم دارالقرآن ما که امروز مراسم افتتاح آن را برگزار می‌کنیم، جناب آقای شعبان‌نژاد هستند که برادر دو شهیدند و خودشان نیز از ایثارگران این انقلاب به شمار می‌آیند».

IMG_1674وی تصریح کرد:«در ملاقاتی که اخیرا با نماینده محترم ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، حضرت آیت‌الله قربانی داشتیم، خدمت ایشان هم عرض کردیم که ما کارگران با امام و نظام مقدس جمهوری اسلامی عهد و پیمان بستیم و تا پای جان در خدمت این انقلاب خواهیم بود؛ اما حداقل انتظاری هم که از مسئولین امر داریم، توجه به مسایل و مشکلات کارگران و وضعیت نامناسب معیشتی آنان است».

ایزدی گفت:«متأسفانه همین چند هفته پیش بود که می‌خواستند قانون کار را که یادگار ارزشمند امام راحل برای جامعه کارگری کشور است، تغییر دهند و قراردادهای کارگری را ۲۹ روزه کنند که خوشبختانه با درایت جمعی از نمایندگان مجلس از دستور کار خارج شد. انتظار ما از رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور محبوب‌مان جناب آقای روحانی این است که به مسئولان امر توصیه کنند تا به دغدغه‌های حداقلی کارگران ما توجه بیشتری بشود».

وی خاطرنشان کرد:«کارگران ما چه از نظر امنیت شغلی و چه از نظر دستمزد در وضعیت بدی قرار دارند. همچنین بازنشستگان ما نیز از نظر معیشتی در وضعیت به مراتب سخت‌تری قرار دارند. انتظار ما از مسئولان امر این است که نسبت به وضعیت جامعه کارگری که همواره از پیشتازان انقلاب بوده‌اند، توجه بیشتری داشته باشند».

پس از توضیحات ایزدی، دکتر فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به سخنرانی پرداخت. فاضلی تقارن افتتاح  دارالقرآن خانه کارگر با دهه مبارک فجر را امری فرخنده و مبارک دانست و با اشاره به تأکید تعالیم قرآنی بر دو مقوله بیان و تبیان گفت:«بیان امری آموختنی است و ماهیت آموزشی دارد. اما قرآن در ماهیت سطح توقف نمی‌کند و از بیان می‌بایست تبدیل به تبیان شود؛ یعنی درونی شود. همه آنچه ما از قرآن می‌خوانیم، باید برایمان تبیان شده و درونی شود. هروقت که جامعه اسلامی ما پیشرفت کرده، زمانی بوده که قرآن و تعالیم آن را برای خود درونی کرده و بیان را به تبیان مبدل ساخته است».

IMG_1671وی افزود:«مطمئنم که تأسیس دارالقرآن کریم نیز در همین راستا بوده و برای آن است که تعالیم قرآن را تبدیل به روش زندگی خود کنیم. من به همه شما توصیه می‌کنم که در طول زندگی، دست کم یک بار قرآن را با معنای فارسی آن بخوانید تا بتوانید رهنمودهای اسلام را در زندگی خود عینیت ببخشید و فرهنگ اسلامی را در جامعه متبلور کنید».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ضمن محکوم کردن توهین اخیر به ساحت مکرم پیامبر اسلام توسط یکی از نشریات اروپایی گفت:«مکروا و مکرالله، والله خیر الماکرین. نظیر این کار در برهه‌های مختلف تاریخ ما صورت گرفته است، اما هربار که دست به چنین اقداماتی زدند، حیله آنها به خودشان برگشت و اسلام بالنده‌تر شد».

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین یاری، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز به ایراد سخن پرداخته و نکاتی چند را پیرامون قرآن، فهم قرآن و زندگی قرآنی با حاضران در میان نهاد.

وی گفت:«انقلاب ما یک حرکت کاملا مردمی بود و پشتوانه این حرکت نیز یک فرهنگ قوی و غنی بود که از اسلام و قرآن سرچشمه می‌گرفت؛ فرهنگ علوی، فرهنگ نبوی، فرهنگ حسینی و فرهنگ قرآنی.  کارگران ما نیز به عنوان اصلی‌ترین بخش بدنه‌ی مردم در طول عمر این انقلاب همواره در همه صحنه‌ها حضور داشتند که بارزترین جلوه‌ی آن‌ها اعتصابات کارگری پیش از پیروزی انقلاب و حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی بوده است».

IMG_1676مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان افزود:«رهبری انقلاب نیز از عوامل اصلی پیروزی این حرکت مردمی بود. حضور مرجع تقلیدی آگاه به زمان، دشمن شناس، شجاع و مردم شناس در رأس چنان حرکت بزرگ فرهنگی، سرانجامی جز پیروزی در پی نداشت. باور کنید که با گذشت سی و شش سال از پیروزی این انقلاب، هنوز ابعاد مختلف وجودی امام ناشناس مانده است».

وی ادامه داد:«در طول تاریخ همواره نسبت به شخصیت‌ها و چهره‌ها، تفسیر و تأویل‌های مختلفی انجام می‌شود، اما در مورد حضرت امام، حتی از دشمنان نیز تفسیر و تعبیر نابه‌جایی نمی‌بینیم. علم و مردم‌شناسی و دشمن‌شناسی و نظم امام زبانزد خاص و عام بود. امام با هیچ فرد و جریانی تعارف نداشت و حتی در یک مورد که یکی از فرزندان یعنی فرزند مرحوم حاج مصطفی یک اشتباه انجام داد، امام ایشان را دفع و طرد کرد».

یاری با تمجید از مدیران خانه کارگر گفت:«در عموم برنامه‌هایی که شرکت می‌کنیم، زواید و تشریفاتی وجود دارد که شایبه اصراف و تبذیر در جامعه اسلامی ما را تداعی می‌کند، اما خوشبختانه در برنامه امروز شاهد چنین تشریفاتی نیستیم و خدا را شاکرم که افتخار حضور در چنین محفل بی‌ریایی را به من عطا کرده است. این نشست در کمال بی‌ریایی و خلوص برگزار شده و من از این بابت از مدیران خانه کارگر استان سپاس‌گزارم».

وی با اشاره به اهمیت قرآن مجید و نقش آن در زندگی گفت:«امام علی(ع) فرمودند که “القرآن ظاهره آنیق و باطنه عمیق”؛ یعنی قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی عمیق است. زیبایی قرآن هم به خطاطی قرآن نیست؛ بلکه قرآن با انسان حرف می‌زند و به معرفی انسان می‌پردازد».

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان افزود:«برای موفقیت در دنیا و آخرت و بهره‌مندی از خصایل نیک باید بر اساس فرموده پروردگار که “فقد إستمسک بالعروه الوثقی”، به یک قدرت لایزال وصل شد و این همان قدرتی بود که امام راحل بدان وصل شد و انقلاب را رهبری کرد و به پیروزی رساند؛ این همان قدرتی است که مردم ما بدان وصل شدند و در هشت سال دفاع مقدس، در برابر دشمنان متجاوز ایستادگی کردند و پیروز شدند. این همان قدرتی است که با وجود همه فشارها و تحریم‌ها، دانشمندان جوان ما با توسل به آن موفق به درخدمت گرفتن دانش هسته‌ای شدند و در حالی که در زمان شاه، شصت هزار مستشار آمریکایی در این کشور وجود داشت، امروز می‌بینیم که مقامات عالی آمریکایی و کسانی مانند وزیر امور خارجه آمریکا، در به در به دنبال آنند تا با مقامات کشورمان پشت یک میز بنشینند و گفت و گو کنند و این اقتدار از برکت قرآن است».

حجت‌الاسلام و المسلمین یاری، کارگران را از اقشار خدوم و زحمت‌کش جامعه دانست و گفت:«امیدواریم که به برکت حضور دولت تدبیر و امید، که انصافا هم امید را در دل‌ها زنده کرد و هم با کمال متانت و شجاعت در مقابل بسیاری از ناملایمات مقاومت کرده و خدمات بسیاری به مردم ارایه کرده است و هم مطیع امام و رهبری است و هم به قانون اساسی ما پایبندی کامل دارد و ارزش‌های نظام و انقلاب برایش اصل است، امیدواریم که به برکت و یمن حضور این دولت، شاهد تغییرات مثبتی در وضعیت معیشتی کارگران عزیز و تلاش‌گران عرصه‌ی کار و تولید باشیم».

در خاتمه، نوبت به سخنرانی مهمان ویژه این مراسم، مهندس سهیلا جلودارزاده، مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس اتحادیه زنان کارگر ایران رسید.

IMG_1686مهندس جلودارزاده، با تبریک فرارسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت:«در سال ۵۷، ما به همراه تعدادی از بانوان کارگر، کمیته‌ی حمایت از کارگران اعتصابی را تشکیل دادیم و در حالی که کارگران در سراسر کشور اعتصاب کرده بودند و حقوق دریافت نمی‌کردند و مشکلات فراوانی داشتند. از طرف آیت‌الله طالقانی مقداری پول برای کمک به خانواده‌ی کارگران اعتصابی فرستاده شد تا بتوانند در آن شرایط سخت طاقت بیاورند و با انقلاب همراه بمانند».

وی افزود:«در روز بیستم بهمن که فرمانداری نظامی تهران اعلام حکومت نظامی کرده بود، با پای پیاده از شاه‌عبدالعظیم راه افتادیم تا به سمت مدرسه رفاه که محل اقامت امام بود برویم و از امام محافظت کنیم که مبادا آسیبی به ایشان برسانند. با این همه که ارتش تانک و نفربر و سرباز در سطح شهر مستقر کرده بود، اما مردم همه جا نوشته بودند که “به فرمان امام حکومت نظامی نداریم”. وقتی بعد از چها ساعت پیاده روی به مدرسه رفاه رسیدیم، دیدیم که مردم یک دیوار انسانی عظیم به دور مدرسه ایجاد کرده‌اند تا از تعرض احتمالی به ایشان جلوگیری کنند».

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:«از آن روزها تا امروز، خاطرات مختلفی برای ما مانده است؛ روزگاری برای راه‌اندازی کارخانه‌ها به اقصی نقاط کشور رفتیم، دوران دفاع و سازندگی را پشت سر گذاشتیم؛ خاطرات خوب افتتاح کارخانجات مختلف را داشتیم؛ اما خاطرات تلخ تعطیلی‌ها را هم داشته‌ایم. پری روز به همراه هیأت دولت به شهر صنعتی اصفهان رفته بودیم و دیدیم که تنها چهل درصد کارخانه‌ها فعال و نیمه‌فعال‌اند و شصت درصد کارخانجات تعطیل شده‌اند. این یعنی کار این نظام و مملکت با کارگر تمام نشده است».

وی خطاب به حاضران گفت:«اگر به عکس‌های آقای ایزدی در دوران انقلاب نگاه کنید، می‌بینید که یک جوان هجده نوزده ساله بوده و این یعنی وی مو و محاسن خود را در آسیاب سختی‌های یک انقلاب سفید کرده است. وقتی به چهره‌های شکسته‌ی ما نگاه می‌کنید، خطوط این چهره‌ها گویای نشیب و فرازهای زندگی و سختی‌هایی است که کشیدیم. وقتی شنیدیم که چند هزار چند هزار میلیارد اختلاس کردند و بردند، قلب‌مان فشرده شد. خیلی از ما جراحی قلب باز انجام دادیم».

جلودارزاده با اشاره به مفاسد اقتصادی متعدد در طول دولت گذشته، تأکید کرد:«امروز به سختی از جای خود برمی‌خیزیم و می‌ایستیم و این مثل یک کوه برایمان سنگین است؛ ما سختی‌های یک انقلاب را بر دوش خود تحمل کردیم و توقع این مسایل را نداشتیم. چون ما با عشق امام و ایمان به راه ایشان به این انقلاب خدمت کردیم».

IMG_1691وی به خاطره‌ی خود از دوازدهم بهمن اشاره کرد و گفت:«روزی که امام از پاریس وارد تهران شدند، من جوان بودم و جزو آن گروه سرودی بودم که در فرودگاه مهرآباد برای نخستین بار در مقابل امام، سرود خواندند. آن روز ما سرود “خمینی ای امام” را در برابر ایشان اجرا کردیم».

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار افزود:«روزی که امام بیمار شده بودند و ایشان را از قم به تهران آوردند، من کارگر بودم و در کارخانه چیت ری کار می‌کردم. آنجا یک زیرپله داشتیم که وقتی از کار خسته می‌شدیم، به همراه سایر زنان کارگر به آنجا می‌رفتیم و استراحت می‌کردیم و چای می‌نوشیدیم. آن روز که شنیدیم امام را به تهران آورده‌اند، وقتی برای استراحت به زیرپله رفتیم، رادیو را روشن کردیم تا از حال امام مطلع شویم. همان لحظه گفتند که امام برای مردم پیام می‌دهند».

وی ادامه داد:«این خاطره را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد؛ وقتی پیام امام از رادیو پخش شد و در ابتدا ایشان گفتند که “من یک طلبه ساده هستم؛ برای من اینقدر تشریفات به کار نبرید؛ به داد بیماران و مردمی برسید که امکانات ندارند”. وقتی که امام گفتند “من یک طلبه ساده‌ام”، تمام این چند نفر همکار من، زدند زیر گریه!».

جلودارزاده با اشاره به عشق مردم به امام تأکید کرد:«این بود که مردم دسته دسته، صد نفر صد نفر و دویست نفر دویست نفر از شهرها و روستاهای مختلف به جبهه می‌رفتند و شهید می‌دادند. آنها به این صداقت و برابری امام با ملت شهید می‌دادند. به امامی اقتدا کرده بودند که در کنار مردم بود و در تمام طول مدت جنگ و حتی موشکباران و بمباران تهران، در کنار مردم ماند و از تهران خارج نشد؛ همانجا زیر موشک‌ها نشست و در کنار همسر و فرزندانش برای رزمندگان آجیل بسته‌بندی کرد و به جبهه فرستاد».

وی افزود:«من به همراه دختران و نوه‌ها و عروس حضرت امام عضو جمعیت زنان جمهوری اسلامی هستم و روزی از خانم طباطبایی، عروس امام شنیدم که گفتند “ما نشسته بودیم و آجیل بسته‌بندی می‌کردیم که دیدیم امام هم آمدند و کنار ما نشستند و شروع کردند به بسته‌بندی آجیل‌ها برای رزمندگان. آن وقت هر بسته‌ای را که امام پر می‌کردند، من برمی‌داشتم و رویش می‌نوشتم که توسط امام پر شده است”».

عضو شورای مرکزی خانه کارگر ایران گفت:«ما با امام عهد بستیم و هرگز عهد و پیمان‌مان را نشکستیم. امروز افتتاح دارالقرآن شماست و قلب قرآن سوره‌ی یاسین است. آنجا که خدا به انسان می‌فرماید که “ای بنی آدم، خدا با شما عهد بسته که شیطان را نپرستید و خدا را بپرستید” و خدا را پرستیدن همان کاری بود که امام می‌کرد و می‌گفت چون با مردم عهد بسته‌ام، پس در زیر بمب و موشک نیز در کنار مردم می‌مانم».

وی افزود:« شیطان را پرستیدن نیز همان کاری است که بعضی از کسان کرده و می‌کنند و حق این کارگر را که دسترنج یک عمر کار و تلاش اوست و دستانش در این راه پینه بسته و زخم شده، نادیده می‌گیرند و اختلاس و دزدی می‌کنند. همین چند روز پیش بود که آقای جهانگیری در همین رشت اعلام کرد که چند هزار میلیارد سرمایه این کشور توسط دو صراف از کشور خارج شده است».

IMG_1692رییس اتحادیه زنان کارگر گفت:«من درک نمی‌کنم که این مفاسد چه‌گونه اتفاق افتاده است اما خدا شاهد است که وقتی به آن فکر می‌کنم بر خود می‌لرزم که ما چه‌طور می‌خواهیم در آخرت جواب خدا را بدهیم! بعضی از دوستان ما برای گرفتن یک قلم داروی سرطان خود درمانده‌اند و صد بار به من و امثال من نامه می‌نویسند و ما آنه را می‌فرستیم به تأمین اجتماعی و آن یکی آنها را می‌فرستد به جای دیگر و دست آخر هم موفق به دریافت داروی شیمی‌درمانی خود نمی‌شوند؛ آنوقت یک نفر می‌آید و به راحتی میلیارد میایارد پول این ملت را بالا می‌کشد!».

وی افزود:«مگر می‌شود؟! مگر این همان حکومت علی (ع) نیست که می‌گفت اگر خلخال از پای یک زن یهودی بیرون بیاورند، جا دارد که مؤمن از غصه دق کند و بمیرد؟! ما امیدواریم که ان شاء الله به این مفاسد رسیدگی شود. ما هنوز درگیر این مسآله هستیم که آن آقای مدیرعامل پیشین تأمین اجتماعی می‌گوید “این‌ها هنوز حقوق شصت میلیون تومان ماهانه‌ام را به من نداده‌اند”!».

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:«زمانی که ما در مجلس بودیم، با دولت دعوا داشتیم که سازمان تأمین اجتماعی مستقل بماند و زیرمجموعه دولت نشود. به خدا فریاد می‌زدیم که این اتفاق نیافتد؛ زیرا این حق کارگر است. حدود یک سوم حقوق کارگر به عنوان حق بیمه می‌رود برای تأمین اجتماعی تا بذل و بخشش بشود برای فلان فرد و فلان گروه و فلان دسته! الان یک خروار پرونده تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی در دست آقای محجوب است که در زمان مدیریت پیشین چه کارها انجام شده بود».

وی تصریح کرد:«امروز وظیفه من و شما، زن و مرد، پیر و جوان این است که دست کم مواظب داشته‌های خودمان باشیم. ما نخواستیم که انقلاب و اسلام بیشتر از کسب و مال حلال‌مان به ما بدهد؛ اما وقتی متولی شدیم، باید مواظب این‌ها باشیم. مثل همین مسآله قانون کار که می‌خواستند آن را تغییر بدهند. قانون کاری که یادگار امام راحل است و اصلا امام مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای حل همین معضل قانون کار اختراع کرد».

جلودارزاده ادامه داد:«برای کارگر تنها دو چیز مانده است؛ یک قانون کار، دو، تآمین اجتماعی. نباید بگذاریم که این دو یادگار که از قطره قطره خون و عرق کارگران تشکیل شده، از دست برود. خوشبختانه چند روز پیش، برادر وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جناب مهندس ربیعی، در جلسه‌ای گفتند که این مجموعه شستا با مدیریت جدیدش توانسته به جاهای خوبی برسد و حالا می‌توانند بخشی از مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنند. ببینید چه کار می‌کردند و چه قدر چاله و چوله و خاصه خرجی داشتند که از محل درآمدهای این همه شرکت، دست آخر کم می‌آوردند و بدهکار می‌شدند، در حالی که اکنون می‌بینیم که به راحتی از عهده پرداخت هزینه‌هایش برمی‌آید و به سوددهی نیز می‌رسد».

وی افزود:«خدا شاهد است که وقتی می‌بینم این کارخانه بزرگ فرش گیلان به این روز افتاده که از سالن‌های بزرگ تولیدی آن به جای انبار و نمایشگاه استفاده می‌شود، چه قدر ناراحت می‌شوم. همه این کارخانجات باید دوباره راه بیافتند و فعال شوند و ما همیشه این امید را داریم».

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:«همه این‌ها به قرآن مربوط می‌شوند. وقتی می‌گوییم امانت‌دار مردم باشید، این کلام خداست. وقتی می‌گوییم رانت‌خواری نکنید و کسب مال حلال کنید، این از قرآن است که باید مالی را به دست بیاورید که پایش زحمت کشیده باشید. اگر یک وقت سهم کارگر این قدر اندک باشد و سهم رانت‌خوار آن قدر باشد، این بر خلاف قرآن است و به باور من از آن کاریکاتور موهن هم بدتر است».

مهندس سهیلا جلودارزاده خاطرنشان کرد:«آن کسی که کاریکاتور موهن را کشید و منتشر کرد، که غلط کرد و بریده باد دستش، یک مسلمان نبود؛ اما کسی که می‌آید و به نام اسلام دست به این کارها می‌زند واختلاس و رانت‌خواری می‌کند و حق کارگر را بالا می‌کشد، فساد بالاتر و بدتری انجام می‌دهد که امیدواریم با آن برخورد شود و این فسادها افشا شود. ما با تمام وجود برای کسانی که راه امام و رهبری را در ادای حقوق مردم طی می‌کنند و از آنها پیروی می‌کنند، دعا می‌کنیم. بر عکس کسانی که به فکر پرکردن جیب خودشان هستند و تنها به دنیایشان می‌اندیشند».

وی افزود:«امروز افتتاح دارالقرآن شماست و امیدوارم که از همین امروز یک ترجمه فارسی از قرآن هم بگیرید (ترجیحا ترجمه فولادوند) و آن را هم بخوانید. خداوند در این قرآن می‌فرماید که آنانی که در آتش جهنم می‌سوزند، کسانی هستند که دنیا را بیشتر از آخرت دوست دارند و بلکه خیلی‌هایشان دیگر هیچ باوری به آخرت ندارند. پس خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که خداوند آن را بیمه کرده است و هرآن‌کس که حق مردم را بخورد، سرانجام رسوا خواهد شد».

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار افزود:«وصیت و نصیحت من به عنوان خواهر بزرگ شما این است که حتماً یک بار قرآن را با معنی فارسی آن از اول تا آخر بخوانید. این سرمایه دنیا و آخرت شما خواهد بود. اگر قرآن را بخوانیم و با قرآن باشیم، در راه راست خواهیم بود و اگر با قرآن نباشیم، امکان دارد که بر سرمان کلاه بگذارند».

مهندس سهیلا جلودارزاده در خاتمه سخنان خود در این مراسم، یادآور شد:«یک موقعی رآی‌مان را به یک سیب‌زمینی فروختیم و بعد دیدیم که میلیارد میلیارد از جیب ملت می‌برند. سیب زمینی را دادند و بعد میلیاردی بردند. لذا مواظب باشیم و با قرآن مأنوس باشیم تا هرگز سرمان کلاه نگذارند».

Check Also

هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری برگزار میگردد

دارالقرآن خانه کارگر برگزار می کند؛ ✅ ثبت نام هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *