فراخوان ستاد گرامیداشت سالروز ۲۹ آبان برای برگزاری تجمع

ستاد گرامیداشت سالروز ۲۹ آبان در اطلاعیه‌ای به مناسبت در پیش بودن سالگرد تصویب قانون کار خواستار برگزاری تجمع شد.

به گزارش ایلنا، در بیانیه ستاد گرامیداشت سالروز ۲۹ آبان آمده است:

بسم الله الرحین الرحیم

کارگران بدون شک در طول تاریخ ایران‌زمین به ویژه انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، بخش بزرگی از هزینه‌های جانی و مالی کشور را پرداخته‌اند و هم‌اکنون در این شرایط نیز برخلاف سایر اقشار مرفه و سرمایه‌داران و دیگر صنوف قبل از دریافت دستمزدشان اول از همه مالیات‌شان را می‌پردازند و شایسته نیست که پیکر این قشر زحمتکش و متعهد آماج این همه تیر گرانی، تورم و فاصله طبقاتی باشد. در حالی که کرونا، این بلای جهانی، امنیت و آرامش تمامی جهانیان را گرفته است. کارگران بلاهای بزرگتری را هم تجربه کنند که عبارتند از فقدان امنیت شغلی، بیکاری، تورم و تبعیض.

وضعیت معیشتی کارگران هر روز بیشتر از قبل وخیم‌تر شده، اما متاسفانه هیچگونه اقدام مثبتی در رفع این معضل صورت نمی‌گیرد که هیچ، بلکه بر آن مشکلات افزوده هم می‌شود.

لذا ما کارگران طبق روال همه‌ساله در سالروز تصویب قانون کار که در ۲۹ آبان ماه ۶۹ توسط مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسید و گرامی داشته می‌شود امسال نیز در حمایت از حقوق حقه خود و اجرای درست و کامل قانون کار در روز شنبه ۲۹ آبان ماه گردهم می‌آییم و از کارگران فهیم و آزاده دعوت می‌کنیم که با رعایت دقیق مسائل بهداشتی، همراه با دست‌نوشته‌های مرتبط با موضوع قانون کار و حقوق کارگران در این مراسم شرکت نموده و حمایت خود را از قانون کار و رفع تبعیض اعلام نمایند.

لذا کارگران سراسر کشور اعم از حوزه صنعت، خدمات و صنوف را فرا می‌خوانیم تا به هر نحو مقتضی در دفاع و صیانت از حقوق‌شان که همانا اجرای دقیق قانون کار است در روز ۲۹ آبان از طریق برگزاری مراسم یا صدور بیانیه یا هر نوع اطلاع‌رسانی، حمایت خود را از اجرای کامل قانون کار برای احقاق حقوق خودبه عمل آورند.

و من الله التوفیق

ستاد گرامیداشت ۲۹ آبان

Check Also

هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری برگزار میگردد

دارالقرآن خانه کارگر برگزار می کند؛ ✅ ثبت نام هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *