مجتمع کارگران چمخاله با قولنامه جعلی به نام دیگری سند خورده است/ درخواست حمایت از مراجع قضایی

مدیر صندوق حمایت از کارگران بیکار کشور گفت: مجتمعی که ۲۰ سال به عنوان استراحتگاه کارگران ساخته شده را با قولنامه جعلی از ما گرفتند و مسئولین منطقه به جعلی بودن سند توجهی ندارند و ما از دادگاه درخواست حمایت داریم و منتظر نتیجه پیگیری هستیم.

مجتبی اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به زمینه فعالیت صندوق حمایت از کارگران بیکار گفت: فعالیت مجتمع‌های سیاحتی، زیارتی و آموزشی کارگری تحت پوشش ما این صندوق قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال ۸۰ قطعه زمینی را از متصرف زمین خریداری کردیم و به منابع طبیعی نامه زدیم که این زمین خریداری شده براساس قانونی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ باید به نام متصرف باشد و از آنجایی که ما متصرف زمین هستیم درخواست دادیم این زمین به نام ما سند بخورد.

مدیر صندوق حمایت از کارگران بیکار کشور با بیان اینکه بعد از یک سال اعلام شد که درخواستی از سمت ما ثبت نشده، بنابراین مجدد درخواست کردیم و فروشنده را هم با خود بردیم، اظهار داشت: در طول ۱۰ سالی که گذشت، هر سال پیگیری می‌کردیم و به دفتر وزیر هم مراجعه کردیم. معاون وزیر هم موافقت کرد که طبق ماده ۳۴ و ۳۲ این زمین به کارگران واگذار شود.

اسلامی افزود: در نهایت اعلام شد که چون این زمین در حریم ۵۰۰ متری دریا است، نمی‌توان آن را واگذار کرد اما بعد از یک سال آن را به شخص دیگری واگذار کرده‌اند که بعد از پیگیری و شکایت متوجه شدیم، براساس قولنامه جعلی در کمیسیون ماده ۳۴، فردی سند گرفته‌ و دادگاه هم حکم داده که هر کسی سند دارد، مالک است.

وی با بیان اینکه جعلی بودن سند از طرف ما اعلام شده و دادگاه ۱۰۲ لنگرود برای تایید آن رای داده و منابع طبیعی هم تخلف کرده است، تصریح کرد: با وجود این در دادگاه تجدیدنظر بدون نگاه کردن به پرونده، همان رای قبلی تایید شده و الان حکم قلع و قمع زمین را گرفته‌اند.

در این رابطه تجمعی مقابل دادگستری لنگرورد صورت گرفت که در آن اعضای هیأت اجرایی خانه‌های کارگری کشور حضور داشتند. در جریان این تجمع بیش از صد نفر از کارگران عضو خانه کارگر برای مبارزه با زمین‌خواری مقابل دادگستری شهرستان لنگرود حاضر شده و خواستار حمایت قوه قضاییه شدند.

این کارگران با سر دادن شعارهایی همچون «ای قاضی آزاده حمایت حمایت» و با در دست داشتن پلاکاردهایی همچون «این سند جعلی ابطال باید گردد مفسدان جاعل رسوا باید گردند» و «ترازوی عدالت حمایت حمایت» خواستار احقاق حقوق کارگران شدند.

Check Also

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر در محل خانه کارگر گیلان برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور جمعی از کارگران و بازنشستگان و بسیجیان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *