بیانیه خانه کارگربه مناسبت روز کارگر

بیانیه خانه کارگربه مناسبت روز کارگر

💠 بسم الله الرحمن الرحیم

⭕ باز روز کارگر روزی که حضرت امام خمینی رحمت الله علیه آن را یوم الله خواندش و همه روزهای سال را روز کارگر اعلام کردند،رسید. یازدهم اردیبهشت روزیست برای تعظیم و تکریم مقام کارگر به یاد اول ماه مه ۱۸۸۶ و قیام بزرگ معدنچیان شهر شیکاگو در آمریکا که ۸ ساعت کار در روز را خواستار شدند و برای آن جان دادند و حاصل سه روز قیام اولین مقاوله‌نامه سازمان بین‌المللی کار در حدود چهل سال بعدبه بار نشست!

⭕ هنوز آمریکا و دولتش روز اول ماه مه را روز کارگر نمی شناسد و هنوز هم این قیام در گرد و غبار آن سال‌های طولانی گم و ناپیداست. ولی می‌نویسیم سلام بر کارگر ؛زنده باد کارگر ؛که روزها و شبها تاریخ را می سازد، زندگی و حیات اقتصادی را شکل می دهد، چرخه تولید را مدیریت و زندگی اقتصادی بشریت را اداره می کند.

⭕ روز کارگر روز جشن و اعتراض است. عیدی است که با همه عید های عالم فرق دارد، کارگر دل خوش است به روزی که میتواند اعتراضات را فریاد کند و گفته های خود را دوباره بازگو کند و روز کارگر همچنان روز قیام برای همه است برای زیستن و بهتر زندگی کردن است.

⭕ روز کارگر فقط یازدهم اردیبهشت ماه نیست همه روزهای خداست چون باید زیست و باید از کارگر و کارش بهره جست. خانه کارگر یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر را گرامی داشته و به عموم کارگران این سرزمین این روز را تبریک می گوید.

🔸 روابط عمومی خانه کارگر

Check Also

هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری برگزار میگردد

دارالقرآن خانه کارگر برگزار می کند؛ ✅ ثبت نام هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *