فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری خشونت علیه فلسطینیان را محکوم کرد / WFTU: اتهام آغاز خشونت به طرف فلسطینی «ریاکارانه» است

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، این تشکل جهانی جنگ و خشونت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

این تشکل با دو شعار «نه به ریاکاری امپریالیستی» و «به سوی راه حلی عادلانه و مسالمت‌آمیز برای فلسطین» بیانیه خود را آغاز کرده است:

تمام جهان با نگرانی و اندوه نظاره‌گر خونریزی‌های جدیدی است که در فلسطین در حال وقوع است و تهدیدی این جنگ برای شعله‌ور شدن کل منطقه خاورمیانه است.

برای تشکیلات «WFTU» تردیدی نیست که علت اصلی این چرخه خشونت، اشغال مستمر و شهرک‌سازی غیرقانونی سرزمین‌های اشغالی فلسطین توسط صهیونیست‌های حاکم بر سرزمین‌های اشغالی است و جنایات مستمر روزانه و محاصره غزه وقوع جنگ را امکان‌پذیر ساخت.

سیاست‌های تبعیض نژادی و مذهبی سال هاست علیه مردم فلسطین انجام می‌شود. جنایاتی که با تسامح و حمایت تحریک‌آمیز اسرائیل از سوی قدرت‌های بزرگ امپریالیستی یعنی آمریکا، اتحادیه اروپا و بقیه متحدان آن‌ها انجام می‌شود و در سال‌های اخیر وحشیانه‌تر و غیرقابل قبول‌تر شده است.

تلاش کسانی که به مرور زمان بر جنایات و کشتار مردم فلسطین چشم پوشی می‌کنند و به حفظ اشغال و استعمار کمک می‌کنند، امروز اسرائیل را قربانی تجاوزات فلسطینی معرفی می‌کنند، دست کم ریاکارانه و غیرواقعی است.

برای WFTU واضح است که تنها راه تأمین و تحکیم صلح و امنیت برای مردم فلسطین و اسرائیل، بلکه در خاورمیانه گسترده تر، پایان دادن فوری به اشغالگری اسرائیل و شهرک‌سازی در سرزمین‌های عربی اشغالی، اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل، و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس و تضمین حق بازگشت آوارگان فلسطینی به این سرزمین است.

در این راستا، WFTU به مبارزه و ابراز همبستگی خود با مردم رنج‌دیده و مبارز فلسطین ادامه خواهد داد.

Check Also

هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری برگزار میگردد

دارالقرآن خانه کارگر برگزار می کند؛ ✅ ثبت نام هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *