گردهمائی کارگران و بازنشستگان بمناسبت ۲۵تیرماه روز تامین اجتماعی در سالن اجتماعات خانه کارگر

گردهمایی کارگران و بازنشستگان به مناسبت روزتامین اجتماعی در خانه کارگر گیلان برگزار شد
ونوشه خراط؛
حسن ایزدی دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان گیلان در گردهمایی کارگران و بازنشستگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و ۴۱۸ شهید جامعه کارگری بیان داشت: امروز که همزمان با روز سازمان تامین اجتماعی است جا دارد از تمام کارگران و فعالان بخش تامین اجتماعی قدردانی شود.

حسن ایزدی کارگران حاضر در گردهمایی فوق را چکیده ای از جامعه بزرگ کارگری دانست و گفت : با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی از ابتدای تاسیس با پول کارگران و کارفرمایان تشکیل و اساسنامه آن تنظیم شده است، هرچه امروز سازمان تامین اجتماعی دارد از سرمایه های جامعه کارگری است.

وی افزود: کارگران در ازای کارکرد سی درصد و بازنشستگان دو درصد پرداخت بیمه دارند بنابراین دارایی های سازمان تامین اجتماعی از آن کارگران است.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگری گیلان تصریح کرد: امروز با گله مندی از سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی سازمان تامین اجتماعی شاهد دریافت زیر دو میلیون تومان بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان مستمری هستیم.

ایزدی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری حرف کارگر را می داند و هر سال به مناسبت هفته کارگر بیانات ارزنده ای دارند، خاطرنشان ساخت متاسفانه دولتمردان گوش شنوایی نسبت به بیانات معظم له ندارند، و اکنون پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب با عدم رعایت حداقل ها هنوز نتوانستیم حقوق قانونی خود را دریافت کنیم

دبیر اجرایی خانه کارگر با اشاره به تصویب قانون همسانسازی حقوق درسال ۸۸ یادآور شد: متاسفانه این قانون هنوز اجرایی نشده است.

حسن ایزدی ضمن تبریک روز تامین اجتماعی اظهار داشت: ۴۹ درصد جمعیت استان پاسپورت کارگری به عبارتی دفترچه تامین اجتماعی دارد اما متاسفانه با این جمعیت بزرگ و حضور ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی تنها یک بیمارستان دولتی در استان وجود دارد.که به مراتب خیلی کمتر از شهرستانهای دیگر با جمعیت کمتر است.

وی با اشاره به آمار تعداد افراد فوت شده طی سالهای اخیر در استان نسبت به سایر استانها کمبود بیمارستان تخصیص تامین اجتماعی را یکی از دلایل این اتفاق برشمارد.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر در پایان ، طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت، پایین بودن حقوق بازنشستگان و اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان و….. را از اهم مشکلات کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی عنوان کرد.

در ادامه رئیس شوراهای کار استان نیز با گرامیداشت روز تامین اجتماعی با اشاره به سهم کارگران در شکل گیری انقلاب اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران با آبیاری خون شهدا امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

خوالگر با تاکید بر گذشت ۴۰ ساله از انقلاب و کم توجه ای نمایندگان مجلس و مسئولین نسبت به جامعه کارگری تصریح کرد: جامعه کارگری در شکل گیری و تداوم انقلاب نقش بسزایی داشته و دارند و امروز زیبنده نیست که این قشرزحمت کش با حقوقی پایین تر از زیر فقر امرار معاش نمایند.

وی با اشاره به مشکلات عدیده بازنشستگان تامین اجتماعی در بخش درمان خاطرنشان کرد: بیش از۴۰ درصد جمعیت استان گیلان در بخش تامین اجتماعی بازنشسته و مستمری بگیر هستند. و این در حالی است که گیلان تنها از یک بیمارستان تامین اجتماعی برخوردار است. بنابراین ضروری است تا نمایندگان مردم در مجلس تمهیداتی در این زمینه داشته باشند.

Check Also

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر در محل خانه کارگر گیلان برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور جمعی از کارگران و بازنشستگان و بسیجیان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *